Sunday, September 22, 2013

Fick hjärntumör av polisens Rakel-system (Got brain tumor of police Rakel system)


Fick hjärntumör av polisens Rakel-system

Mitt namn är Roger Carlström. Jag har arbetat som polis i 26 år. Jag skriver denna uppmaning till alla er som arbetar med barn i skolor och på förskolor, alla beslutsfattare inom skol- och förskoleverksamheten i kommunerna och alla föräldrar: Skydda barnen från den trådlösa teknikens strålning!
Varför skriver då en polis om risker med trådlös teknik? Jo, jag har själv blivit allvarligt sjuk av tekniken och vill därför varna andra. I synnerhet barnen som är mycket känsligare än vi vuxna.
År 2007 fick vi ett nytt trådlöst mobilsystem inom polisen kallat Rakel. Ganska snart fick jag sömnproblem, hudrodnader och hjärtarytmi som klart och tydligt kunde relatera till de tillfällen då jag var i tjänst.
Problemen ökade bara med tiden och trots att jag åt sömntabletter kunde jag knappt sova på nätterna. För ett och ett halvt år sedan förvärrades mitt hälsotillstånd ytterligare, jag kollapsade och läkarna upptäckte en aggressiv hjärntumör. Den värsta sorten. Gliom. Den som har mycket dålig prognos.
Jag är nu opererad två gånger för tumören i hjärnan. Jag får fortsatt tydliga reaktioner av mikrovågsstrålning och i synnerhet så fort jag utsätts för strålningen från trådlösa datanätverk. Denna strålning verkar vara särskilt skadlig. Trots det har man utan kunskap om riskerna för barnen och anställda infört tekniken i massiv skala i skolor och förskolor.
Efter att själv ha drabbats så hårt har jag satt mig in i frågan och det är ingen tvekan om att det finns omfattande vetenskapliga bevis för att strålningen är skadlig på många olika sätt. Den ökar risken för sömnproblem, huvudvärk, koncentrations- och inlärningsproblem, försämrar minnet.
Den försämrar den psykiska hälsan. Forskning har om och om igen visat att den skadar cellernas DNA precis som kemikalier och att den på sikt kan orsaka cancer. Mobilanvändning har visats öka risken för den aggressiva hjärntumör jag drabbats av. Därför är strålningen klassad som ”möjligen cancerframkallande” av WHO.
Ta denna varning om riskerna på allvar. Jag skulle inte riskera mitt anseende som polisbefäl om jag inte hade goda skäl för att gå ut med denna varning.
Följ Europarådets och ett växande antal internationella experters råd om att inte använda trådlösa datanätverk och trådlöst uppkopplade datorer i skolor och förskolor. Minimera barnens användning av mobiltelefon. Informera dig om riskerna hos Strålskyddsstiftelsen.

No comments:

Post a Comment